/

27. marca 2024

Ako (ne)odpovedať na recenzie?

Recenzie zákazníkov

Google algoritmus posudzuje relevantnosť Vašej firmy na základe hodnotení v podobe pozitívnych či negatívnych recenzii, pričom vyhodnocuje aj Vašu odozvu. Samotná recenzia však môže byť pre Váš podnik dvojsečnou zbraňou.

Na jednej strane vám môže priniesť povesť spoľahlivej firmy, ktorá dbá na spokojnosť zákazníkov. Na strane druhej, zas negatívne recenzie môžu uškodiť Vašej povesti a ovplyvniť rozhodnutia potenciálnych zákazníkov.

V tomto blogu sa preto pozrieme na to, ako adekvátne reagovať na negatívne recenzie a ako možno vymazať tie zámerne poškodzujúce. 

negatívna recenzia na Google
negatívna Google recenzia

Negatívne recenzie

Odpoveďou na negatívne recenzie ukazujeme ostatným zákazníkom, aký postoj zaujímame ku kritike a ako ju znášame. Zákazník negatívne hodnotí kvalitu / skúsenosť, s ktorou sa stretol pri využití Vašich služieb – ukážte ostatným, prečo sa napriek tomu oplatí prísť.

Negatívnu recenziu preto nikdy neberte osobne.

V odpovedi preto vždy:

aj keď je recenzia nepravdivá alebo neoprávnená, buďte profesionálni vo svojej odpovedi. Nikdy neodpovedajte opätovanou kritikou či vulgárnymi vyjadreniami.
snažte sa pochopiť, čo viedlo k negatívnej skúsenosti zákazníka. Možno ide o problém, ktorý dokážete vyriešiť.
spôsobom, ktorý ostatných zákazníkov presvedčí, že ponúkate kvalitné služby / produkty. Opis musí byť pravdivý a konkrétny, aby ostatní čitatelia pochopili, akú hodnotu im prinášate.
Vaša odpoveď by mala byť verejná, aby ukázala, že ste ochotní a schopní riešiť problémy.
pokiaľ je to možné, navrhnite riešenie problému. Tým ukážete, že sa snažíte situáciu vyriešiť.

Ako odstrániť negatívnu recenziu?

Ak sa domnievate, že recenzia je falošná, nevhodná či propaguje konkurenciu, môžete ju nahlásiť Google za účelom odstránenia. Recenziu môžete nahlásiť týmto postupom: 

Googlu môže trvať 5 až 20 dní, kým Vašu žiadosť posúdi za vhodnú a určí, či recenzia spĺňa podmienky na jej odstránenie.

odpoveď na Google recenziu