Recenzie zákazníkov
Google algoritmus posudzuje relevantnosť Vašej firmy na základe hodnotení v podobe pozitívnych či negatívnych recenzii, pričom vyhodnocuje aj Vašu odozvu. Samotná recenzia však môže byť pre Váš podnik dvojsečnou zbraňou.
Na jednej strane vám môže priniesť povesť spoľahlivej firmy, ktorá dbá na spokojnosť zákazníkov. Na strane druhej, zas negatívne recenzie môžu uškodiť Vašej povesti a ovplyvniť rozhodnutia potenciálnych zákazníkov.
V tomto blogu sa preto pozrieme na to, ako adekvátne reagovať na negatívne recenzie a ako možno vymazať tie zámerne poškodzujúce.
Recenzia - subjektívny / osobný názor zákazníka
Nezabúdajte, že recenzia je subjektívnym pohľadom zákazníka na jeho skúsenosť s Vašou firmou alebo produktom. Neodráža objektívnu skutočnosť, pretože závisí od mnohých faktorov, vrátane osobných preferencií, očakávaní či dokonca emocionálneho stavu zákazníka. Často rozhodujú práve:
Negatívne recenzie
Odpoveďou na negatívne recenzie ukazujeme ostatným zákazníkom, aký postoj zaujímame ku kritike a ako ju znášame. Zákazník negatívne hodnotí kvalitu / skúsenosť, s ktorou sa stretol pri využití Vašich služieb – ukážte ostatným, prečo sa napriek tomu oplatí prísť.
Negatívnu recenziu preto nikdy neberte osobne.
V odpovedi preto vždy:
Zostaňte profesionálni
Preskúmajte problém
Opíšte svoje služby / produkt
Odpovedajte verejne
Navrhnite riešenie
Ako odstrániť negatívnu recenziu?
Ak sa domnievate, že recenzia je falošná, nevhodná či propaguje konkurenciu, môžete ju nahlásiť Google za účelom odstránenia. Recenziu môžete nahlásiť týmto postupom:
Googlu môže trvať 5 až 20 dní, kým Vašu žiadosť posúdi za vhodnú a určí, či recenzia spĺňa podmienky na jej odstránenie.