Prípadová štúdia
Dobrá masáž padne vhod každému. Veď to poznáte – dlhé hodiny v sede za počítačom, nedostatok pohybu, stres. No na jednom sa zhodneme všetci. Aj chrbát, krk či hlava si predsa zaslúžia hýčkanie. A nie len tak hocijaké. Zoznámte sa s Beautyness, madero masážami, ktorých úlohou je starostlivosť o vašu lymfu.
Ako už asi tušíte, tento typ masáží je venovaný hlavne ženám. No a počas svojej existencie ich stihol salón „ošetriť“ už viac ako 9600. Uznajte, recenzie hovoria sami za seba. Beautyness pôsobí v srdci Bratislavy a za jeho vznikom stojí šikovná a vzdelaná masérka Vanesa.
Vízia
Vanesa aktuálne vedie prosperujúci salón spolu s dvoma šikovnými zamestnankyňami. Jej víziou je však vytvoriť sieť franšíz madero salónov – nejde „len“ o jednu pobočku. No aby to dokázala, musí najskôr rozbehnúť tú jednu prevádzku na maximum. A tu si Vanesa uvedomila dostupnosť a silu internetu.
V rámci spolupráce sme sa preto mali sústrediť na kampane. Bez problémov. Ich úspešnosť však vždy závisí aj od kvality tzv. „landing page“ – webovej stránky, na ktorú kampane odkazujú. To je základ. A hoci malo Beautyness webovú stránku, základom pre kampane bol neprehľadný zhluk informácii a chýbajúce UX (zážitok návštevníkov webu).
Projekt
Hneď v úvodnom hovore sme s Vanesou prezreli web a zhodnotili že potrebuje renováciu. Ak majú kampane fungovať, musí fungovať aj web. Preto sme sa pustili do analýz a návrhu novej prezentačnej stránky. Na prevedenie vizuálu sme dostali voľnú ruku, zachovať sme mali len žltý odtieň z loga. Do novej verzie bolo treba zakomponovať aj existujúce texty, ktorých vôbec nebolo málo. S troškou kreativity sa dá však urobiť čokoľvek. Výsledkom bol web, do ktorého klientka po odovzdaní nakoniec nechcela zasahovať, pretože sa jej páčil tak, ako sme ho odovzdali.
A teraz ku kampaniam. Keď už máme web, potrebujeme ho tzv. indexovať, aby Google vedel, že existuje. To je tá ľahšia časť. Ak chcete merať akcie zákazníkov na webe alebo naň cieliť kampane, potrebujete s ním prepojiť rôzne nástroje. Google Tag Manager, Google Analytics 4, Google Ads, Facebook Pixel. V každom nástroji sme vytvorili sledovacie značky – „kódy“, vďaka ktorým sledujeme návštevnosť, odoslané formuláre alebo napr. skopírovanie čísla či mailu. Tak dokážeme presnejšie analyzovať a cieliť na zákazníkov. Je toho na vás veľa? Vydržte. To sme sa ešte nezmienili o nastaveniach SEO, nevyhnutnej právnej dokumentácii, cookies banneri, …
Vzhľad
UX
Interaktivita
Výsledky
Reálny prínos zmien na projekte Beautyness uvidíme až o pár mesiacov. Nejaký čas totiž potrvá kým zaberie SEO, Google vyhodnotí relevanciu a hodnotu obsahu webu či kampane prinesú prvé klientky. Pozitívne ohlasy tímu Beautyness a okolia Vanesy však nasvedčujú tomu, že salón je na správnej ceste. A to všetko je len začiatok.